Cosmos ♥

Hjälpte till på ett kalas i stallet idag, haha. Skulle vara ridinstruktör och hjälpa till lite med annat ;) Grymt kul^^
Aja sen efter det tog jag in Cosmos plutt från det hemska regnet. Han fick på täcke innan jag började, stackaren var blööt. Inget kul med slask, antingen ska det vara snö eller torrt! Hoppas snön kommer snart igen och lägger sig!
Sen gjorde jag iordning honom och tog in honom till lilla ridhuset. Värmde upp honom sen samlade jag ihop honom. Herregud va fin han var! Helt sanslöst. Dock kändes han något stel och trodde att han var halt, men det var förmodligen bakbenet som var lite stelt, så se imorgon... I galoppen var han ju nästan underbarast. Lyssnade på varenda viktförflyttning. Samlade ihop sig fint och allt gick super! Kunde öka och minska galoppen. Kunde få mer power i galoppen så hans framdel lyftes mycket högre, så att han galopperade mycket med bakben Åh så underbar han var! ♥ Skänkelvikningarna lyssnade han oxå mycket fint på och kunde galoppera sidvärtes oxå. Älskade ponny, mitt allt! Han får mig att vakna upp med ett leende :') Älskar dig Cosmos, du är det bästa som hänt mig!
//Joanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0